V Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve RS (AKOS) je 2. decembra 2025 potekalo srečanje partnerjev portala MiPi – platforme za medijsko pismenost. Dogodek je bil namenjen pregledu delovanja v letu 2025, predstavitvi novih partnerjev ter razmisleku o nadaljnjem razvoju platforme in še intenzivnejšem sodelovanju v letu 2026. Na srečanju sta bila tudi predstavnika koprske knjižnice Urška Špende in Luka Depangher.
Srečanje je ponovno potrdilo, da medijska, informacijska in digitalna pismenost ostajajo ključne kompetence sodobne družbe, še posebej v času izrazitih sprememb medijskega okolja, hitrega razvoja digitalnih tehnologij, umetne inteligence in vpliva velikih spletnih platform (VLOP).
Na srečanju so poleg ekipe MiPi sodelovali predstavniki številnih organizacij, med njimi:
– TOM telefon,
– Arnes,
– Osrednja knjižnica Srečka Vilharja Koper,
– SI-CERT in program Varni na internetu,
– Safe.si,
– Ministrstvo za digitalno preobrazbo,
– Kulturno-izobraževalno društvo PiNA,
– Spletno oko,
– Časoris,
– Informacijski pooblaščenec,
– Varuh pravic gledalcev in poslušalcev RTV Slovenija ter
– Andragoški center Slovenije.
Raznolika sestava partnerjev odraža interdisciplinarno naravo medijske pismenosti, ki danes presega zgolj razumevanje novic in vključuje varno uporabo interneta, zaščito osebnih podatkov, kritično presojanje vsebin, poznavanje delovanja algoritmov in zavedanje o posledicah digitalnih navad.
Pester in vsebinsko bogat pregled leta 2025
Leto 2025 je bilo za portal MiPi zelo aktivno. V letošnjem letu se je predvsem znatno povečalo število vsebin na vseh kanalih – na spletni strani in družbenih omrežjih Facebook in Instagram. Mreži so se pridružili novi partnerji, sodelovali pa so tudi s številnimi institucijami.
Osrednje aktivnosti so bile usmerjene v krepitev medijske, informacijske in digitalne pismenosti, odziv na nove pristojnosti, ki jih prinaša Akt o digitalnih storitvah (DSA), ozaveščanje o pravicah uporabnikov in odgovorni uporabi digitalnih storitev ter spodbujanje aktivnega kritičnega razmišljanja o vsebinah v medijih ter na zelo velikih spletnih platformah (VLOP).
Poseben poudarek je bil namenjen razumevanju delovanja algoritmov, prepoznavanju škodljivih in nezakonitih vsebin, ustvarjanju odgovornih digitalnih vsebin ter krepitvi kritične presoje v medijskem okolju. Prav tako je bil poudarek na predstavitvi kakovostnih avdiovizualnih vsebin, ozaveščanju o tveganjih, ki jih prinaša digitalno okolje, ter drugih temah, kot so dostopnost AV vsebin in oglaševalske prakse na področju zaščite zdravja.
V številkah to pomeni:
– 100 objav na portalu MiPi,
– 176 objav na družabnih omrežjih Facebook in Instagram,
– številne raznovrstne objave v novi rubriki “Priporočamo”, kjer MiPi uporabnikom svetuje spremljanje kakovostnih vsebin.
Številne aktivnosti, pestrost vsebin ter njihov doseg in učinek kažejo, da se prepoznavnost in vpliv portala povečujeta, hkrati pa se krepi tudi vloga skupnosti, ki stoji za njim.
MiPi tako ostaja pomemben most med pogosto kompleksno evropsko zakonodajo in končnimi uporabniki, ki potrebujejo razumljive informacije, praktična priporočila in podporo pri digitalnih izzivih.
Novi partnerji – nova energija in nove priložnosti
Mreža partnerjev se je v letu 2025 še okrepila. Partnerjem so se pridružile 4 nove organizacije:
– Osrednja knjižnica Srečka Vilharja Koper,
– Unicef Slovenija,
– Zavod Risa,
– Kulturno-izobraževalno društvo PiNA.
Mreža trenutno šteje že 26 partnerjev, ki jih povezujejo skupni cilji: povečanje prepoznavnosti kakovostnih AV vsebin, spodbujanje odgovorne (so)uporabe digitalnih in medijskih storitev, učenje o mehanizmih delovanja platform ter krepitev participacije in dialoga v družbi.
Pogled v leto 2026: še več povezovanja
Sodelujoči so ob zaključku srečanja razpravljali o možnostih za prihodnje leto. Med prednostnimi področji sodelovanja so bila izpostavljena:
– skupna prijava na domače in evropske projekte (npr. razpisi na področju medijske pismenosti),
– izvedba promocijskih in ozaveščevalnih kampanj,
– sodelovanje z mediji in učinkovitejša uporaba družabnih omrežij,
– krepitev nacionalne platforme za medijsko pismenost in širitev partnerstev.
Vse to jasno kaže na ambicijo MiPi-ja, da okrepi svojo vlogo osrednje referenčne točke za vse, ki želijo razvijati znanja in veščine za varno, odgovorno ter kritično uporabo medijev in digitalnih tehnologij.