Skoči na vsebino

Strokovna literatura

Na Oddelku za razvoj in območno dejavnost zbiramo, hranimo in redno izpopolnjujemo bibliografijo na področju informacijske pismenosti.

Strokovna literatura je sistematično urejena po tematskih sklopih, med katere sodijo:

Knjižničarstvo, raziskovalne metode in informacijska znanost

Cencič, M. (2002). Pisanje in predstavljanje rezultatov raziskovalnega dela. Ljubljana: Pedagoška fakulteta. ISBN 86-7735-053-5.

Tratnik, M. (2002). Osnove raziskovanja v managementu. Koper: Visoka šola za management. ISBN 961-6268-76-7.

Filozofska fakulteta, Oddelek za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo (2005). Raziskovalne metode v bibliotekarstvu, informacijski znanosti in knjigarstvu. Ljubljana: Filozofska fakulteta. ISBN 961-237-127-X.

Criddle, S. (2000). The public librarian’s guide to the Internet. London: Library Association; Bath: UK Office for Library and Information Networking. ISBN 1-85604-328-2.

Sečić, D. (1995). Informacijska služba u knjižnici. Rijeka: Naklada Benja. ISBN 953-6003-21-X.

Maver, J. (2002). Informacijska tehnologija. Ljubljana: Filozofska fakulteta. ISBN 961-237-019-2.

Karun, B. (2010). Informacijsko-komunikacijska tehnologija v splošnih knjižnicah: priročnik. Ljubljana: Narodna in univerzitetna knjižnica. ISBN 978-961-6551-33-5.

Borgman, C. L. (2000). From Gutenberg to the global information infrastructure. Cambridge (Mass.); London: The MIT Press. ISBN 0-5852-6381-7.

Digitalna družba, delo in kompetence

Dolinar, M., Poberžnik, A., & Jerše, L. (2023). Vodenje in podpora učencem pri pridobivanju digitalnih kompetenc. Del 1, Strokovna izhodišča in priporočila. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. ISBN 978-961-03-0795-2.

Kreuh, N. (2023). Projekt Dvig digitalne kompetentnosti se predstavi. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. ISBN 978-961-03-0812-6.

Sambolić Beganović, A., Deutsch, T., Dermota, P., Klemenčič, D., & Jerše, L. (2023). Zakaj digitalna strategija? : priporočila snovalcem digitalnih strategij. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. ISBN 978-961-03-0790-7.

Ivanuša-Bezjak, M., Kosec, Z., & Kolenc, T. (2024). Spreminjajoči se svet dela: trije zobniki uspeha – tehnologija, vrednote in mentorstvo v sodobnem delovnem okolju. Ljubljana: KOTA 92. ISBN 978-961-95219-5-3.

Fakulteta za družbene vede, Založba FDV (2024). Digitalizacija dela in življenja. Ljubljana: Založba FDV. ISBN 978-961-295-097-2.

Fakulteta za družbene vede, Založba FDV (2024). Družboslovna informatika: 40 let poučevanja in proučevanja digitalizacije v družbi, razvijanja metod in analize podatkov. Ljubljana: Založba FDV. ISBN 978-961-295-093-4.

Radovan, M. (2025). Pomen samoregulativnega učenja v spletnih učnih okoljih. Ljubljana: Založba Univerze. ISBN 978-961-297-572-2.

Sok, M. (2025). Quo Vadis, occidens? Occido!: večerni pogovori s Chatkie o povratnih zankah. Ljubljana: samozal. M. Sok. ISBN 978-961-07-2575-6.

Umetna inteligenca in digitalne tehnologije

Harari, Y. N. (2025). Neksus : Kratka zgodovina informacijskih mrež od kamene dobe do umetne inteligence. Ljubljana: Mladinska knjiga. ISBN 978-961-01-7780-7.

Martinez, D. R., & Kifle, B. M. (2024). Artificial intelligence: a systems approach from architecture principles to deployment. Cambridge (Massachusetts): The MIT Press. ISBN 978-0-262-04898-9.

Mueller, J., & Massaron, L. (2022). Artificial intelligence. (2nd ed.). Hoboken (N. J.): J. Wiley & Sons. ISBN 978-1-119-79676-3.

Olson, P. (2025). Prevlada: umetna inteligenca, ChatGPT in tekma, ki bo spremenila svet. Ljubljana: UMco. ISBN 978-961-7225-26-6.

Russell, S. J., & Norvig, P. (2022). Artificial intelligence: a modern approach. (4th ed., global ed.). Harlow: Pearson Education. ISBN 978-1-292-40113-3.

Sejnowski, T. J. (2024). ChatGPT and the future of AI: the deep language revolution. Cambridge (Mass.); London: The MIT Press. ISBN 978-0-262-04925-2.

Turk, B. J., & Hribar, B. (2024). Pravni in praktični vidiki umetne inteligence. Ljubljana: Inštitut za civilno in gospodarsko pravo – zavod. ISBN 978-961-7074-35-2.

UNESCO & IRCAI (2024). V jedru UI: algoritemska pustolovščina. Ljubljana: Slovenska nacionalna komisija za UNESCO; Mednarodni raziskovalni center za umetno inteligenco. ISBN 978-961-95703-4-0.

Mediji, dezinformacije in družbena omrežja

Aral, S. (2020). The hype machine: how social media disrupts our elections, our economy and our health – and how we must adapt. London: HarperCollinsPublishers. ISBN 978-0-00-827713-0.

Meikle, G. (2023). Deepfakes. Cambridge; Hoboken: Polity Press. ISBN 978-1-5095-4821-7; 978-1-5095-4820-0.

Stebbins, L. F. (2023). Building back truth in an age of misinformation. Lanham: Rowman & Littlefield. ISBN 978-1-5381-6314-6.

Fakulteta za družbene vede, Založba FDV (2025). Mediji in mladi. Ljubljana: Založba FDV. ISBN 978-961-295-101-6.

Oblak Črnič, T. (2023). Medijska kultura in digitalni vsakdan mladih. Del 1, Prisotnost, rabe in regulacija digitalnih tehnologij v družinah in šolah. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede, Založba FDV.

Oblak Črnič, T. (2023). Medijska kultura in digitalni vsakdan mladih. Del 2, Mediji, branje in prosti čas v času družbenih platform. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede, Založba FDV.

Jakomin Kocjančič, T. (2021). Časopisje na Primorskem v letih 1941–1945 in njegova propagandna funkcija. Ljubljana: Inštitut za novejšo zgodovino. ISBN 978-961-7104-03-5.

Nacionalni inštitut za javno zdravje (2025). Odgovorno poročanje o samomoru: priporočila za ustvarjalke in ustvarjalce medijskih vsebin. (2., dopolnjena in prenovljena izd.). Ljubljana: Nacionalni inštitut za javno zdravje. ISBN 978-961-7211-57-3.

Znanstvene konference in zborniki

Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju (konferenca) (2024). Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: umetna inteligenca v vzgoji in izobraževanju: zbornik povzetkov. Ljubljana: Pedagoški inštitut. ISBN 978-961-270-394-3.